OLEJE PRO NÁKLADNÍ VOZY

shell rimula

OLEJE PRO NÁKLADNÍ VOZY a AGRI

Společnost Shell označuje své provotřídní oleje pro dieslové motory nákladních automobilů SHELL RIMULA.

Při výrobě a specifikaci produktů vychází společnost Shell z bohatých zkušeností  a dlouholeté spolupráci s předními výrobci automobilů a jejich motorů.

Při specifikaci oleje je kladen nejvyšší důraz na kvalitu a složení oleje, čistící a rozmělňovací vlastnosti, životnost oleje, životnost a čistotu motoru. Všechny motorové oleje Shell jsou složeny z nejkvalitnějších dostupných základových olejů a pečlivě vybraných soubourů additiv. 

Správný výběr oleje je důležitý pro hladký chod a životnost motoru. Společnost Shell dala veřejně k dispozici portál, kde si zákazník může vybrat olej pro své vozidlo nebo zařízení SHELL - MAZACÍ PLÁNY

Požadavek na motorový olej je z pravidla stanoven výrobcem motoru. Výrobci uvádějí požadavek dle výkonových norem ACEA (EUROPEAN AUTOMOBILE MANUFACTURERS´ASSOCIATION) nebo API(AMERICAN PETROLEUM INSTITUTE) doplněný o viskozitní specifikaci SAE (Society of Automotive Engineers). Někteří výrobci se pouze s těmito normami nespokojí a dále tyto požadavky rozšiřují o specifické prvky a ve svých nárocích na olej udávají vlastní normy. Např. společnost Scania uvádí své vlastní normy STO 1:0, Volvo VDS3, John-deere JD27, Renault RLD atd 

Tam, kde výrobce uvádí tyto speciální požadavky doporučujeme všem zákazníkům pozorně prostudovat obaly nebo technické listy produktu. Zde musí být výrobcem oleje uvedeno, že olej SPLŇUJE tyto požadavky. Renomovaní výrobci tuto skutečnost udávají nicméně někteří především méně známí výrobci udávají, že tento olej těmto normám pouze odpovídá, nebo používají různé slovní hříčky k zamaskování skutečnosti.

Normy ACEA se rozdělují podle použití.

Na oleji např. Shell RIMULA R6 LME 5W-30 je uvedena norma ACEA E6/E7

Označení ACEA E označuje použití oleje pro těžkou nákladní techniku a agri a jsou řazeny dle výkonosti vzestupně.

 

E1- 96 zrušena  -  oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad a vaček proti opotřebení, lepší než u CCMC D4

E2- 96  -  oproti E1- 96 lepší vlastnosti, zejména vyšší čistota a nižší opotřebení motoru

E3- 96  -  jako E2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC D5

E4- 98  -  oleje pro vznětové motory nejvyšší výkonnostní úrovně ( tzv. SHPD - Super High Performance Diesel )  s prodlouženými intervaly výměny oleje.

E5- 98 nově E5- 02  -  oleje pro vysoce a středně zatížené motory s turbodmychadlem i bez něj zaměřena zejména na motory z Americké produkce. Čistota pístu jako u ACEA E3- 98, ale snížené opotřebení motoru vůči E3 a E4

E6  -  vysoce stabilní oleje podporující čistotu pístů, snižující opotřebení ( včetně působením sazí ) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory,splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémem EGR ( Exhaust Gas Recirculation ), DPF ( Diesel Particulate Filter ) a SCR NO ( Selective Catalitic Reduction ) . Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry ( 50 ppm )

E7  -  stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěnách válců. Omezuje opotřebení ( včetně působením sazí ), vznik úsad v turbodmychadlu. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) a SCR no ( Selective Catalitic Reduction ). není vhodný pro systémy DPF ( Diesel Particulate Filter )

E9 - je nový LOW -SAPS požadavek na vysoce kvalitní olej Super Diesel (SHPD) pro použití v polovině dostupných aplikací. ACEA E9 obsahuje mnoho prvků v Severní Americe uznavané specifikace API CJ-4 . ACEA doporučila normu ACEA E9 do vozidel vybavených moderními systémy následného zpracování výfukových plynů na snížení množství znečišťujících částic (FAP) a oxidy dusíku (EGR a / nebo SCR) v kombinaci s nízkým obsahem síry v naftě. E9 předpokládá základní využití pro Euro VI legislativy emisí, která bude pravděpodobně požadovat povinné DPF filtry u všech vozidel v Evropě

ZAJÍMAVOST:

shell rimulaOlej Shell Rimula R4L 15W-40 byl prvním schváleným olejem, který splnil tyto náročné požadavky

 

Viskozitní třídění olejů dle SAE

norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených pouze číslem

Zimní třídy: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W
Letní třídy : 20, 30, 40, 50 a 60

Zimní označení označuje startovatelnost motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo "W", tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje vhodné pro spuštění motoru - olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (údaje jsou orientační a záleží také na ostatních faktorech)

Letní označení zaručuje dostatečnou viskozitu oleje pří letních teplotách. Obecně platí, "čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí" tzn. olej není příliš řídký, což zabraňuje trhání mazacího filmu. Pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující.

V současnosti se používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, umožňující celoroční mazání motoru za různých klimatických podmínek. Např.: 0W-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.

auto8b

 

 

 

    Nahrávám strom......

    Kategorie zboží

    Nákupní košík

    Kusů celkem:  0 ks
    Celková cena:  0,- Kč

    Přihlášení

    Zapomenuté heslo | Registrace uživatele

    DBO

    akce právě probíhá ...

    xxxxxxxxx